Inleiding
Komt de artikelcode van een product op je platform niet overeen met wat je verwacht? Dit kan het resultaat zijn van een niet-ingevulde SKU, referentie, of ander veld voor de artikelcode wanneer het artikel is aangemaakt. Hierdoor kan een unieke code die door het platform is gegenereerd, als artikelcode worden gebruikt. In dit artikel leggen we uit wat je kunt doen om dit te corrigeren.
Situatiebeschrijving
Bij het controleren van je producten kun je merken dat een artikel een onverwachte artikelcode heeft. Dit gebeurt wanneer er geen specifieke code zoals een SKU of referentie is ingevuld bij het aanmaken van het product op je platform of wanneer de code langer is dan 30 karakters. In plaats daarvan wordt er een unieke, door het platform gegenereerde code gebruikt.
Wat te doen bij een verkeerde artikelcode
Mocht je merken dat een product een onverwachte artikelcode heeft, volg dan deze stappen:
-
Verifieer het artikel op je platform: Ga naar de backoffice van je platform en controleer het betreffende artikel.
-
Update de artikelcode: Als je een meer passende code hebt of de juiste artikelcode wilt instellen, kun je dit veld aanpassen binnen je platform. Dit zorgt ervoor dat bij de volgende stap de correcte artikelcode wordt gesynchroniseerd.
-
Synchroniseer het artikel opnieuw: Wanneer je een artikelcode wijzigt kun je deze opnieuw synchroniseren door de volgende stappen uit te voeren.
- Ga naar je controlepaneel.
- Klik op 'Artikelen' in het blok 'Rapportages'.
- Zoek het artikel welke je opnieuw wenst te koppelen. Bij dit artikel zal een uitroepteken worden getoond wanneer de artikelcode niet meer overeenkomt.
- Klik op de regel en selecteer 'Herimporteren'. Binnen 5-10 minuten zal dit artikel zijn gekoppeld aan de nieuwe artikelcode.
Extra informatie nodig?
Het kan handig zijn om de volgende gegevens bij de hand te hebben wanneer je contact opneemt met de supportafdeling:
- De artikelcode van het product.
- De URL uit de backoffice van het platform van het product.
- De koppeling waarin het product zich bevindt.
Hulp nodig?
Mocht je na het volgen van bovenstaande stappen nog vragen hebben, of kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op. Voorbereid zijn met de bovenstaande informatie helpt ons om je nog sneller te helpen!