Problemen bij eigen levering en levering door Bol.com

Inleiding

Loop je tegen problemen aan bij het importeren van orders vanuit bol.com, vanwege verschillende leveringsmethoden (eigen levering of levering door bol.com)? Hier volgt een uitleg en mogelijke oplossing voor deze situatie.

 

Situatiebeschrijving

Bij het koppelen met bol.com kan je instellen wie de levering verzorgt: ofwel doe je dit zelf, ofwel laat je dit door bol.com doen. Echter, je kunt slechts één magazijn instellen voor het importeren van orders per bol.com-account. Problemen ontstaan wanneer een order artikelen bevat van beide leveringsmethoden.

Het gevolg: artikelen kunnen niet worden geïmporteerd omdat ze niet aan een specifiek magazijn zijn gekoppeld. In sommige gevallen zijn ze wel gekoppeld, maar mogen ze niet in dat specifieke magazijn worden geïmporteerd.

 

Wat te doen bij magazijnproblemen

  1. Scheiden van Leveringsmethoden: Om een duidelijk onderscheid te maken tussen de artikelen die door bol.com worden geleverd (LVB) en de artikelen die je zelf levert, raden we aan om een apart bol.com account aan te maken voor één van de twee leveringsopties.

  2. Maak aparte koppelingen: Voor elk van deze accounts moet je vervolgens een aparte koppeling maken. Let wel, voor deze aparte koppelingen zullen ook aparte vergoedingen in rekening worden gebracht. Per koppeling kun je één magazijn instellen met onze magazijn module.

 

Conclusie

Het kan best een uitdaging zijn om deze veranderingen door te voeren, vooral als je al een reputatie hebt opgebouwd op je bol.com-account. We begrijpen dat het niet ideaal is, maar het is op dit moment de enige manier om ervoor te zorgen dat alle artikelen correct worden geïmporteerd in Exact Online.

Wanneer je de artikelen wilt scheiden en aparte koppelingen wilt maken, kun je voor meer informatie over het aanmaken van een nieuwe koppeling en de magazijn module naar www.iwebdevelopment.nl gaan.

 

Hulp nodig?

We hopen dat je met deze instructies het probleem kunt oplossen. Als je verdere hulp nodig hebt of vragen hebt over het proces, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen