Orders of facturen worden niet geïmporteerd in de administratie

Wanneer orders of facturen niet worden geïmporteerd in je administratiepakket (bijvoorbeeld Exact Online), kan dit verschillende oorzaken hebben. Deze handleiding helpt je om het probleem te identificeren en op te lossen.


Mogelijke oorzaken en oplossingen

1. De koppeling is recent geïnstalleerd

  • Na installatie duurt het enige tijd voordat alle artikelen uit je webshop zijn gesynchroniseerd.
  • Orders die na installatie zijn geplaatst, worden automatisch geïmporteerd.
  • Wil je ook eerdere orders importeren? Neem contact op met support.iwebdevelopment.nl.

 

2. De URL of API-sleutel van de webshop is gewijzigd

  • Dit geldt voor platforms zoals Bol.com, WooCommerce, PrestaShop, ShopWare en Magento.
  • Als de URL of API-sleutel is aangepast, moet je dit doorgeven in het Controlepaneel:
    • Log in op het Controlepaneel.
    • Klik op de rij van de koppeling.
    • Ga naar Instellingen > API Instellingen.
    • Pas de URL en/of API-sleutel aan en klik op Wijzigen.

    • De koppeling hervat automatisch de import.

 

3. De orderstatus is onjuist

  • Controleer in het Controlepaneel welke orderstatus is ingesteld onder Instellingen > Orders.
  • Per platform zijn dit de mogelijke orderstatussen:
    • WooCommerce: Pending, Processing of Completed.
    • Magento: Pending, Processing of Completed.
    • PrestaShop: Payment accepted, Processing, Shipped of Delivered.
    • CCV Shop: Betaalde of niet-betaalde orders.
    • Shopify: Betaalde of niet-betaalde orders.
    • Lightspeed: Betaalde of niet-betaalde orders.
    • Bol.com: Alle openstaande, betaalde orders.
    • Amazon: Alle openstaande, betaalde orders.
  • Wil je afwijken van deze standaardinstellingen? Neem contact op met support.iwebdevelopment.nl.

 

4. BTW-codes en/of grootboekrekeningen zijn gewijzigd

 

5. Er zijn al facturen of orders met dezelfde referentie

  • De koppeling controleert op basis van het "Uw referentie"-veld of een ordernummer al bestaat in je administratie.
  • Wil je de controle op dubbele ordernummers uitschakelen? Neem contact op met support.iwebdevelopment.nl.

 

6. Het aflever- of factuur-land ontbreekt

  • Een aflever- en/of factuur-land is nodig voor de correcte BTW-berekening.
  • Controleer of deze gegevens correct zijn ingevuld in de order.

 

7. Artikelcodes zijn gewijzigd in de administratie (Facturen- of Handel-koppeling)

 

8. Artikelen zijn niet aan een magazijn gekoppeld (Handel-koppeling)

  • Alle artikelen moeten aan een magazijn gekoppeld zijn om te worden geïmporteerd.
  • Dit geldt ook voor verzendkosten als deze als voorraadartikel zijn gemarkeerd.
  • Raadpleeg de handleiding Artikel niet gekoppeld aan een magazijn
  • Als je met meerdere magazijnen werkt, kun je de Meerdere magazijnen-module activeren via Instellingen > Modules in het Controlepaneel.

 

9. Meerdere webshops met dezelfde ordernummering

  • De koppeling controleert of een ordernummer al bestaat in je administratie.
  • Als je meerdere webshops hebt met dezelfde nummering, kan dit een conflict veroorzaken.
  • Wil je deze controle uitschakelen? Neem contact op met support.iwebdevelopment.nl.

 

10. Extra orderstatussen importeren

  • Wil je extra orderstatussen importeren die standaard niet worden ondersteund?
  • Bekijk de Extra orderstatus-module en activeer deze via Instellingen > Modules.

Veelgestelde vragen (FAQ) en support

  • Waar vind ik meer informatie over het Controlepaneel?
  • Hoe kan ik orders met verschillende statussen importeren?
  • Heb je meerdere magazijnen nodig?
  • Heb je meer vragen of hulp nodig?
    • Raadpleeg de andere artikelen in de kennisbank of dien een supportaanvraag in.


Je hebt nu de mogelijke oorzaken en oplossingen doorgenomen. Mocht het probleem aanhouden, raadpleeg dan de supportafdeling of bovenstaande FAQ.

 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen