Waarom wordt voorraad niet geïmporteerd?

Avatar
by Yannick v/d Bergen
Volgen

Het niet (meer) importeren van voorraad uit uw administratie naar uw webwinkel of marketplace kan verschillende oorzaken hebben, onderstaand vindt u de meest voorkomende en hoe deze kunnen worden verholpen:

1) Heeft u uw koppeling recent geïnstalleerd?

2) Beschikt de koppeling over schrijf-rechten?

3) Zijn artikelcodes in uw administratie aangepast? 

4) Zijn er recent veel voorraadwijzigingen doorgevoerd?

 

Heeft u uw koppeling recent geïnstalleerd? 

  1. Heeft u tijdens de installatie van uw koppeling de 'Handel'-module geïnstalleerd? Zo wordt voorraad in het 'Financieel' en 'Facturen' pakket namelijk niet ondersteund.
  2. Wanneer u uw koppeling in het afgelopen uur heeft geïnstalleerd, is de koppeling nog bezig met de verwerking van uw artikelen en voorraad. Afhankelijk van het aantal artikelen in uw webwinkel of administratie kan dit enkele uren in beslag nemen voor de eerste import. 
  3. Wanneer u tijdens de installatie heeft aangegeven dat er (nog) geen voorraad aanwezig is in uw administratie, staat uw voorraad synchronisatie op non-actief. Deze kunt u gemakkelijk activeren door de volgende stappen te doorlopen:
    1. Open het controlepaneel
    2. Kies de koppeling die u wenst aan te passen en klik het Informatie-icoon (i-icon.png)  om de koppeling te openen.
    3. Aan de rechterzijde van deze pagina ziet u uw module-overzicht, hier heeft u de mogelijkheid de status van uw voorraad synchronisatie in te schakelen.
    4. Vervolgens start uw voorraad-import binnen +/- 10 minuten, afhankelijk van het aantal artikelen in uw administratie kan deze eerste import enkele uren in beslag nemen. 

 

Beschikt de koppeling over schrijf-rechten?

Om voorraad uit uw administratie te kunnen importeren naar uw webwinkel moet de koppeling in uw webwinkel zowel over lees- als schrijfrechten beschikken, bij diverse platformen zoals Lightspeed, Shopify of Prestashop staan deze automatisch goed, maar bij andere systemen moet dit worden ingesteld, kijk hiervoor bij de volgende gerelateerde artikelen:

- WooCommerce: Hoe activeer ik schrijf-rechten?

- Prestashop: Hoe activeer ik schrijf-rechten?

- Magento: Hoe activeer ik schrijf-rechten?

 

Zijn artikelcodes in uw administratie aangepast? 

Om te voorkomen dat de koppeling de voorraad van het verkeerde artikel in uw webwinkel of marketplace aanpast, is het belangrijk dat artikelcodes niet worden gewijzigd. Als alternatief hiervoor kunt u het beste een nieuw product aanmaken i.p.v. het oude artikel te wijzigen. Mochten artikelcodes toch zijn veranderd, neem dan contact met ons op.

 

Zijn er recent veel voorraadwijzigingen doorgevoerd?

Om te voorkomen dat wij uw administratie of webwinkel overbelasten met teveel updates, voeren wij bij grote voorraad-aanpassingen de update in delen uit waardoor het enkele uren kan duren voordat alle voorraad-wijzigingen zijn doorgevoerd. Mocht je deze limiet aan wensen te passen, neem dan contact met ons op.

Opmerkingen

0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.